Kære alle
Trænergruppen (René, Poul V, Claus N, Jannik N, Lars J og Torben) har givet tilsagn om at være ansvarlige for struktureret træning udendørs, for de der har lyst.
Coronakrisen er dog kommet lidt i vejen for udendørs initiativet. Men trænergruppen har kigget på DIF/DGI og DCU's nyeste retningslinier for at træne.
Vi må gerne træne sammen, blot hver for sig. Kan man det? Det vil vi forsøge på.
Det er klart at vi må være kreative, og derfor starter vi op således:
  • Ikke over 10 personer
  • Tilmelding via booking på hjemmesiden (opr. spinning, nu omdøbt til Intervaltræning-udendørs).
  • Start 10:30, således at alle kan køre en god time inden intervallerne, hvis man har lyst til det.
I første omgang bliver det ruten ved Ølsted (mødes på p-pladsen ved Lille Havelse vej/Store Havelse vej med 1 meters afstand)
Runden er knap 5 km (Lille Havelse vej – Brødlandsvej- Store Havelse vej).
  • En omgang i normalt tempo samlet kørsel
  • Der stoppes på P-pladsen og man sendes afsted med ca. 15 sekunders mellemrum  og kører intervaller 4 gange (4 min rigtig hårdt – 2 min let)
  • Opsamling på P-pladsen, når man er færdig med intervallerne og har kørt runden man var igang med, færdig.
  • De tilstedeværende aftaler at køre en tur på et par timer. Enten sammen eller i flere hold afhængig af styrke/lyst.
I tilfælde af dårligt vejr ændres/aflyses dagen før via facebook og under nyheder på hjemmesiden

Der vil blive ændret både på intervallerne og ruten på et tidspunkt. Der er jo andre velegnede ruter (rundt om Auderød, rundt om Skærød, Hundested etc.).
Vi satser på at der i løbet af de næste måneder bliver åbnet mere op for trænings muligheder, og så er det trænergruppens tanke, at der så skal trænes i holdkørsel med henblik på at deltage i et motionsholdløb.
Selvfølgelig kun for de der har lyst hertil.
Det er ingen betingelse at deltage i holdkørselstræning at man også vil deltage i et egentligt løb. Og det bliver ikke nødvendigvis lørdag, der bliver træningsdagen.