Rigtig hjertelig velkommen i Frederiksværk Motions Cykelklub (FMC).

Du kan holde dig orienteret om aktiviteter, nyheder etc. her på hjemmesiden.

Aktiviteter for medlemmer kræver, at man er logget ind på hjemmesiden her:

-med dit eget brugernavn og password

Kontingent

Kontingentet er 350 kr. årligt og hvis man vil gå til spinning er det 250 kr. årligt, altså total 600 kr.

Hvis man melder sig ind efter 1. juli er det halv pris for resten af sæsonen.

Og endelig betaler du symbolsk 10% af beløbet for resten af året, hvis du melder dig ind efter 1. november.

Unge under 15 år (kun for medlemmers børn/ifølge med det voksne medlem, da vi ikke har en decideret ungdomsafdeling) er halv pris.

Ønsker man at være medlem af Halsnæs Tri, en afdeling under FMC, så koster kontingent her 540 kr. årligt oveni, altså total 1.140 kr. for et Tri medlem.

Klublokaler

Vi har superdejlige klublokaler på Magleblikskolen – se hjemmesiden under ’Klublokale’.

Det gælder om at passe på lokalerne og vi forventer at alle rydder op efter sig. Så de næste der kommer finder klublokalerne i ryddelig og god stand. Skolen står for rengøring. Om sommeren gøres rent 1 gang om måneden og om vinteren hver 14. dag.

Nøgleboks

Alle medlemmer har adgang til klublokalerne via nøgleboksen uden for klublokalerne (på højre side). Der er en kode til nøgleboksen som oplyses af en fra bestyrelsen, se telefonnumre på hjemmesiden.

Tøj

Ifølge vore vedtægter, skal man køre i klubtøj (læs: trøje) når man repræsenterer klubben (fælles træning og deltagelse i motionscykelløb med tilskud)

På hjemmesiden under Shop/klubtøj finder du priserne. Vi åbner WEB shoppen 2 gange om året til indkøb. Det kan du læse mere om på Shop/klubtøj.

Man betaler direkte til Verge og tøjet bliver så leveret i klubben. Bemærk at priserne på WEB-shoppen er medlemmets pris. Klubben betaler så op til listeprisen og giver i gennemsnit 25% i tilskud.

Tøjet findes i 2. skab i spinningslokalet til højre.

Materialer

Klubben indkøber materialer til videresalg. Fx dæk, slanger, lappegrej og engang imellem andre ting på tilbud. Vi prøver at være konkurrencedygtige på prisen. Vi får materialerne fra vores sponsor Vega Cykler i Hillerød. Så I hjælper klubben og dermed jer selv, ved at købe materialerne i klubregi.

Materialerne findes i skabene på endevæggen i klublokalet, de er ret synlige og nemme at finde.

Sommertræning

Fra april til oktober (sådan cirka) er det racercyklerne der anvendes. Der er mødetidspunkt i klublokalerne 5-10 minutter før afgang som er:

Lørdag og søndag kl. 09:00 og tirsdag kl. 09:30. Hold 3 (cafe holdet) kører også torsdag kl. 09:30.

Lørdag og søndag køres der på hold 1 (+29 km/t), hold (+26 km/t) og hold 3 (+22 km/t). Der er holdledere, som lægger ruten og bestemmer farten.

Tirsdag er der 1-2 hold afhængig af fremmødte. Samlet ud og samlet hjem.

Vintertræning

Fra oktober til 1. april (sådan cirka) køres fortrinsvis på mountainbike.

Samme tider som sommertræning, blot på MTB og altid fælles ture (ikke hold opdelt).

Flere kører også på vinterracer. Se på hjemmesiden eller hold ørene åbne og spørg nogle af de andre medlemmer i klubben.

Spinning

Vi har fremragende spinningfaciliteter med 14 cykler. I vinterhalvåret er der organiseret spinning med program i henhold til spinningslisten (se andetsteds på hjemmesiden) stort set hver dag i ugen.

Du kan selv gå ned og træne, da vi jo nu har en nøgleboks. Det kræver selvfølgelig, at man rydder op efter sig.

Badefaciliteter

Vi har badefaciliteter til herrer med 3 brusere og omklædningsrum og til damer med særskilt omklædningsrum og 1 bruser. Husk at tørre apparatur af og swop gulvet efter badning.

Kaffe

Der er kaffe i skabene, og man er velkommen at lave kaffe. Dog rydder man selvfølgelig op efter sig.

Øl og vand

I spinningslokalet (første skab inden for til højre) er et køleskab. Og her finder du øl og vand. Pt. er prisen 5 kr. for begge, men 6 kr hvis du vælger at betale via mobile pay. Hvis der mangler øl/vand i køleskabet er det god stil at man fylder op fra lageret som er lige inden for i spinningslokalet til højre bag den interimistiske låge.

Hjertestarter

Der hænger en hjertestarter med instruktion lige inden for i  spinningslokalet til højre på væggen ind mod klublokalet.

Halsnæs Tri

Hvis du har meldt dig ind i Halsnæs Tri også, så får du en særskilt intro fra afdelingsbestyrelsen.

Du er altid velkommen at ringe til en fra bestyrelsen – se telefonnumre på hjemmesiden Om FMC/Bestyrelsen.